Taller sobre gènere i pobresa energètica

Taller desenvolupat en el marc del programa "Aules contra la pobresa" de la unitat de Cooperació i Solidaritat de la UdL

Informació de l'esdeveniment
Lloc:
Aula 0.03 EPS
Adreça:

Jaume II, 69

Organitza:
Unitat de Cooperació i Solidaritat - Vicerectorat de Compromís Social, Igualtat i Cooperació
Inici:
Aules Pobresa 2024

En el marc del projecte Aules contra la pobresa impulsat per la unitat de Cooperació i Solidaritat depenent del Vicerectorat de Compromís Social, Igualtat i Cooperació, es durà a terme a l'Escola Politècnica Superior (EPS) el taller sobre gènere i pobresa energètica, a càrrec de Mireia Ramis i Masachs, d'Enginyers Sense Fronteres.

El taller es realitzarà, concretament, en el marc de les matèries "Control, certificacions i auditories" i "Generació i distribució de l'energia" del Màster d'Enginyeria Industrial; i de les matèries "Construcció sostenible 2" i "Construcció sostenible 3" del Grau en Enginyeria Mecànica, el Grau en Enginyeria de l'Energia i Sostenibilitat i el Grau en Arquitectura Tècnica i Edificació.

El taller es desenvoluparà el dimarts 15 d'octubre, a les 17.00h, a l'aula 0.03 de l'EPS.

La sessió pretén estimular la participació i la implicació de les persones assistents a través de la construcció col·lectiva de respostes sobre la temàtica d'energia i gènere. Es tracta d'una sessió de diàleg participativa basant-se en les experiències i els coneixements previs, articulant-se mitjançant una sèrie de preguntes clau que pretenen centrar en el tema que es vol abordar. Aquest diàleg col·lectiu que construirà el fil argumental de la sessió, té com a objectiu presentar conceptes bàsics sobre energia, gènere i els vincles entre les dues temàtiques.

Aules contra la Pobresa és un projecte d’Educació per a la Transformació Social. Les finalitats consisteixen en formar persones crítiques, responsables, solidàries i actives en la defensa de la pau i els drets humans, i en la construcció de relacions interculturals i també en formar persones capaces de potenciar l'equitat entre dones i homes, rebutjant tota mena de discriminació. Amb aquestes finalitats es va dissenyar el projecte d’Aules contra la Pobresa, introduint matèries i competències associades al desenvolupament, la cooperació, la solidaritat, la pobresa, les desigualtats, etc, en el currículum de l’estudiantat universitari.