Activitat de transferència Secundària -Universitat

Ciberseguretat en acció: Protegeix-te en el món digital!

ciberseguretat

Descripció

Aquest taller està dissenyat específicament per a joves de secundària, amb l'objectiu d'introduir-los en el món de la ciberseguretat de manera pràctica i interactiva. A mesura que la nostra vida quotidiana es trasllada cada cop més al món digital, la seguretat en línia s'ha convertit en una necessitat fonamental per als adolescents. Amb la creixent amenaça de ciberdelictes com el phishing, el robatori de dades personals o la suplantació d'identitat, és imprescindible que els joves desenvolupin habilitats per protegir-se.

Durant la totalitat del taller, els estudiants aprendran què és la ciberseguretat i per què és tan important. A través d'experiments reals amb dispositius com el Flipper Zero (per enviar notificacions falses) o dispositius USB que es fan passar per teclats, els joves veuran de primera mà com funcionen aquestes amenaces. També explorarem tècniques de clonatge de targetes, demostracions de phishing i com els virus informàtics poden espiar els nostres dispositius o robar contrasenyes. Aquest enfocament pràctic permet als estudiants no només entendre les possibles vulnerabilitats a les quals estan exposats, sinó també adquirir les eines i el coneixement per prevenir i gestionar aquests riscos en el seu dia a dia digital.

Informació d'interès

• Adreçat a: qualsevol nivell educatiu
  • Calendari: durant tot el curs
  • Lloc: a consensuar amb el centre