María del Carmen Iglesias Rodríguez
Descarregar PdfDades personals-contacte / Datos personales-contacto / Personal information-contact
Nom/Nombre/Name: |
María del Carmen Iglesias Rodríguez |
Categoria/Categoría/Category: |
Titular d’Universitat / Titular de Universidad / Associate professor |
Àrea/Área/Area: |
Enginyeria Agroforestal / Ingeniería Agroforestal / Agricultural and Forest Engineering |
Departament/Departamento/Department: |
Ciència i Enginyeria Forestal i Agrícola / Ciencia e Ingeniería Forestal y Agrícola / Forestry and Agricultural Science and Engineering |
Centre/Centro/Center: |
Escola Politècnica Superior / Escuela Politécnica Superior/ Polytechnic School |
Despaxt/Despacho/Office: |
Campus ETSEA. Edifici 4. Despatx 2.05.1 / Campus ETSEA. Edificio 4. Despacho 2.05.1 / Campus ETSEA. 4 Building. Office 2.05.1 |
|
|
|
+34 973 70 28 77 |
Code ORCID: |
Formació acadèmica / Formación académica / Academic training
- Doctorat en Farmàcia
- Màster en prevenció de riscos laborals
- Doctorado en Farmacia
- Máster en prevención de riesgos laborales
- Doctorate in Pharmacy
- Master’s degree in occupational risk prevention
TORNAR AL LLISTAT / VOLVER AL LISTADO / BACK TO LIST
Experiència professional / Experiencia profesional / Professional experience
- Col·laboradora, acreditada com experta, d’AENOR en el camp del coneixement de la química macromolecular-polímers compostos, Codi UNESCO 2304; des de 2004.
- Evaluadora de projectes presentats a convocatòria pública en el programa "Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico" de BRASIL. Codi UNESCO 2304, des de 2015.
- Colaboradora, acreditada como experta, de AENOR en el campo del conocimiento de la química macromolecular-polímeros compuestos, Código UNESCO 2304; desde 2004.
- Evaluadora de proyectos presentados a convocatoria pública en el programa "Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico" de BRASIL. Código UNESCO 2304, desde 2015
- Collaborator, accredited as an expert, of AENOR in the field of knowledge of macromolecular chemistry-composite polymers, UNESCO Code 2304; since 2004
- Evaluator of projects submitted to public call in the program " Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico " of BRAZIL. UNESCO Code 2304, since 2015
TORNAR AL LLISTAT / VOLVER AL LISTADO / BACK TO LIST
Docència / Docencia / Teaching
- Màster en Enginyeria de Forest
- Grau en Arquitectura Tècnica i Edificació
- Máster en Ingeniería de Montes
- Grado en Arquitectura Técnica y Edificación
- Master's degree in Forestry Engineering
- Degree in Architectural Technology and Building Construction
TORNAR AL LLISTAT / VOLVER AL LISTADO / BACK TO LIST
Gestió / Gestión / Management
Recerca / Investigación / Research
Àmbit de recerca / Ambito de investigación / Research area
- Química i enginyeria dels materials lignocelulósics.
- Seguretat i salut.
- Investigació en docència universitària.
- Química e ingeniería de los materiales lignocelulósicos.
- Seguredad y salud.
- Investigación en docencia universitaria
- Chemistry and engineering of lignocellulosic materials.
- Safety and health.
- University Teaching Research
Activitats de recerca / Actividades de investigación / Research activities
Projectes:
- Environmental impact analysis of urban waste management. Gimenells landfill, a learning reality based in case study. Contract / Program: APID - Funding: University of Lleida (UdL). Number of project / contract. Period: 2008-2009. IP: Carmen Iglesias Rodríguez.
- Identificación, desarrollo y evaluación de competencias docentes en la aplicación de planes de formación dirigidos a profesorado universitario. MECI - Ministerio de Educación y Ciencia. 2011-12.
- Marc de referència competencial pel disseny dels programes de formació docent per al professorat universitari. DIUE - Departament d'Innovació, Universitats i Empresa. DIUE. 2011-13
- E-WOOD. Project number: 527635-LLP-1-2012-1-FI-ERASMUS-EMCR. 2012-15.
- SUSFOR. 543946 TEMPUS-1-2013-1-ES-TEMPUS-JPHES (2013-4563). 2013-16
Publicacions:
- Colour responses of Eucalyptus grandis wood to the brazilian process of thermal modification. Maderas-Ciencia y Tecnologia, 2018.
- Reduction of the surface colour variability of thermally modified Eucalyptus globulus wood by colour pre-grading and homogeneity thermal treatment. European Journal Of Wood And Wood Products, 2018
- Effects of natural weathering on surface colour and cracking of thermally modified eucalyptus wood. Innovative production technologies and increased wood products recycling and reuse, 2016
- Potential strength class of the glulam made of Castanea sativa from Catalonia. 3rd International Conference on Processing Technologies for the Forest and Bio-based Products Industries, 2014
- Identification of teaching skills in the implementation of training plans for university teaching staff. Revista de Docencia Universitaria, 2012
Proyectos:
- Environmental impact analysis of urban waste management. Gimenells landfill, a learning reality based in case study. Contract / Program: APID - Funding: University of Lleida (UdL). Number of project / contract. Period: 2008-2009. IP: Carmen Iglesias Rodríguez
- Identificación, desarrollo y evaluación de competencias docentes en la aplicación de planes de formación dirigidos a profesorado universitario. MECI - Ministerio de Educación y Ciencia. 2011-12.
- Marc de referència competencial pel disseny dels programes de formació docent per al professorat universitari. DIUE - Departament d'Innovació, Universitats i Empresa. DIUE. 2011-13
- E-WOOD. Project number: 527635-LLP-1-2012-1-FI-ERASMUS-EMCR. 2012-15.
- SUSFOR. 543946 TEMPUS-1-2013-1-ES-TEMPUS-JPHES (2013-4563). 2013-16
Publicaciones:
- Colour responses of Eucalyptus grandis wood to the brazilian process of thermal modification. Maderas-Ciencia y Tecnologia, 2018.
- Reduction of the surface colour variability of thermally modified Eucalyptus globulus wood by colour pre-grading and homogeneity thermal treatment. European Journal Of Wood And Wood Products, 2018
- Effects of natural weathering on surface colour and cracking of thermally modified eucalyptus wood. Innovative production technologies and increased wood products recycling and reuse, 2016
- Potential strength class of the glulam made of Castanea sativa from Catalonia. 3rd International Conference on Processing Technologies for the Forest and Bio-based Products Industries, 2014
- Identification of teaching skills in the implementation of training plans for university teaching staff. Revista de Docencia Universitaria, 2012
Projects:
- Environmental impact analysis of urban waste management. Gimenells landfill, a learning reality based in case study. Contract / Program: APID - Funding: University of Lleida (UdL). Number of project / contract. Period: 2008-2009. IP: Carmen Iglesias Rodríguez
- Identificación, desarrollo y evaluación de competencias docentes en la aplicación de planes de formación dirigidos a profesorado universitario. MECI - Ministerio de Educación y Ciencia. 2011-12.
- Marc de referència competencial pel disseny dels programes de formació docent per al professorat universitari. DIUE - Departament d'Innovació, Universitats i Empresa. DIUE. 2011-13
- E-WOOD. Project number: 527635-LLP-1-2012-1-FI-ERASMUS-EMCR. 2012-15.
- SUSFOR. 543946 TEMPUS-1-2013-1-ES-TEMPUS-JPHES (2013-4563). 2013-16
Research papers:
- Colour responses of Eucalyptus grandis wood to the brazilian process of thermal modification. Maderas-Ciencia y Tecnologia, 2018.
- Reduction of the surface colour variability of thermally modified Eucalyptus globulus wood by colour pre-grading and homogeneity thermal treatment. European Journal Of Wood And Wood Products, 2018
- Effects of natural weathering on surface colour and cracking of thermally modified eucalyptus wood. Innovative production technologies and increased wood products recycling and reuse, 2016
- Potential strength class of the glulam made of Castanea sativa from Catalonia. 3rd International Conference on Processing Technologies for the Forest and Bio-based Products Industries, 2014
- Identification of teaching skills in the implementation of training plans for university teaching staff. Revista de Docencia Universitaria, 2012
TORNAR AL LLISTAT / VOLVER AL LISTADO / BACK TO LIST