Alumnes d'Arquitectura Tècnica visiten una nau industrial en construcció a Balaguer

Descarregar Pdf
20251119_093420
Alumnes del GATE visitant una nau industrial en construcció | FOTO: EPS-UdL

Els alumnes de l’assignatura Planificació, Programació i Control d’Obra del grau en Arquitectura Tècnica i Edificació, amb el professor Jordi Esqué van fer una visita a les obres d’execució d’una nau industrial aïllada amb estructura prefabricada situada al polígon Campllong (Balaguer), obra de la constructora Romero Polo. 

L’empresa constructora Romero Polo va mostrar als alumnes el procés de muntatge de l'estructura i va explicar-los els avantatges dels sistemes industrialitzats, com reduir significativament els terminis d’execució, ja que les peces es fabriquen en paral·lel a altres tasques i el muntatge és molt ràpid. També aporten més control de qualitat, gràcies a la producció en planta amb processos estandarditzats i supervisats. A més, faciliten l’optimització dels costos perquè redueixen la mà d’obra en obra, minimitzen els imprevistos i permeten una millor planificació logística.

Pel que fa a la seguretat laboral, aquests sistemes disminueixen els riscos, ja que redueixen les operacions crítiques a peu d’obra i traslladen part del treball a entorns més controlats. Des del punt de vista ambiental, generen menys residus, optimitzen l’ús de materials i faciliten la reutilització o reciclatge d’elements. També ofereixen una gran precisió dimensional, que millora el comportament estructural i afavoreix la integració d’instal·lacions i tancaments.

Finalment, cal expressar un agraïment especial a l'empresa Romero Polo i, en particular a Carles Graell, encarregat de l’obra, per la seva disponibilitat i les explicacions tècniques que van fer possible aquesta experiència formativa.