El professor de l'EPS Gabriel Pérez lidera un projecte de recerca sobre cobertes verdes de la UdL, subvencionat pel Pla Barcelona Ciència

54160d35-5259-4570-b7be-bbffeb6731ce
Pérez, cinquè per l'esquerra, amb l'equip de Verd de proximitat BCN

L’Ajuntament de Barcelona i la Fundació ”la Caixa” han atorgat aquest dilluns les subvencions de la convocatòria del programa d’ajuts extraordinaris per a projectes de recerca científica a set propostes de projectes que es repartiran el pressupost d’un milió d’euros destinat a cobrir el programa d’ajuts de la convocatòria en el marc del Pla Barcelona Ciència 2020-2023.

En aquesta convocatòria s’han presentat un total de 62 propostes (57 finalment admeses), 7 de les quals han estat les que rebran el finançament.

Un dels projectes escollits per rebre finançament ha estat el liderat pel professor de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL), Gabriel Pérez Luque. El projecte del professor Pérez, Verd de proximitat BCN, té com a objectiu dissenyar i implementar un pla de monitoratge i avaluació del funcionament i dels impactes de les cobertes verdes a la ciutat de Barcelona, que sigui integrador i participatiu, econòmicament viable i sostenible en el temps i rebrà un finançament d'uns 146.000 euros.

En la iniciativa també col·laboren la Universitat Politècnica de Catalunya; l'empresa de bioconstrucció Verdtical; l'empresa social Eixverd, i el grup cooperatiu d'iniciativa social Teb verd.

Les subvencions s'han atorgat aquest dilluns en un acte que ha tingut lloc al Saló de Cent del consistori barceloní, presidit pel tinent d'alcalde Jordi Martí i el director corporatiu de l'àrea de recerca de la Fundació 'la Caixa', Àngel Font.

A la convocatòria es demanaven propostes de projectes basats en la recerca de reptes urbans que es poguessin englobar en alguna de les temàtiques següents: l’envelliment i la qualitat de vida; la mobilitat i el respecte i la protecció mediambiental i la ciutat sostenible: noves tecnologies aplicades a l’habitatge, l’espai i els serveis públics. D’entre les 7 propostes que han rebut la puntuació més alta i que han obtingut subvenció, 2 s’emmarquen en la temàtica de l’envelliment i la qualitat de vida; altres  3 propostes són projectes sobre mobilitat i la protecció mediambiental, i finalment, les altres  2 propostes desenvoluparan projectes sobre ciutat sostenible, noves tecnologies aplicades a l’habitatge, l’espai i els serveis públics.

La resta de Projectes seleccionats en la convocatòria del 2021 han estat:

“WUICOM–BCN: comunitats d’interfície resilients al foc de Barcelona”. Proposta per dur a terme una anàlisi holística del risc d’incendi a la interfície urbana forestal de Barcelona, posant el focus en vulnerabilitats socials, ecosistèmiques i infraestructurals.

“LIKE-BCN: social, accessible, and walkable Barcelona”. Aborda l’anàlisi de l’espai públic per detectar-ne mancances explorant informació GIS sobre l’espai caminable i les dades reals sobre la dinàmica dels vianants.

“GRANBCN: aïllament social i soledat entre la gent gran a Barcelona”. Aquest projecte vol analitzar l’impacte de l’envelliment, el canvi urbà i la seva interacció als diferents barris de la ciutat.

“VISITMOB: mobilitat dels visitants a la ciutat de Barcelona després de la covid-19. Anàlisi i orientacions per al foment d’una mobilitat sostenible socialment i ambientalment”. El projecte estudiarà la mobilitat de la població visitant a Barcelona i l’impacte que té en la qualitat de vida de la població resident, amb la finalitat de millorar la gestió de la mobilitat a la ciutat després de la covid-19.

“Optimitzant l’ús del cotxe compartit i la mobilitat compartida a ciutats intel·ligents i sostenibles”. Fent ús de la iniciativa Open Data BCN, aquest projecte vol proporcionar solucions eficients als problemes mitjançant el disseny d’una nova família d’algoritmes intel·ligents capaços de processar ràpidament grans quantitats de dades per donar suport a la presa de decisions en temps real.

“REV-TER: reviure als terrats”. El projecte proposa la millora i reutilització de l’espai dels terrats de Ciutat Vella, des de la perspectiva de l’envelliment actiu i saludable, mitjançant la diagnosi sociodemogràfica, l’anàlisi dels terrats que hi ha al districte i la recerca de solucions de baix cost, desmuntables i reciclables.

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL: Un projecte sobre cobertes verdes de la UdL, subvencionat a Barcelona