Els professors Roberto Garcia i Rosa Gil, convidats com a investigadors visitants a la University of British Columbia

Irving_K._Barber_Library
University of British Columbia, a Vancouver, Canada

Els professors de l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL), Rosa M. Gil i Roberto Garcia, han estat convidats com a investigadors visitants al Blockchain@UBC, el clúster de recerca i educació avançada sobre Web3, blockchain i Distributed Ledger Technologies a la University of British Columbia, a Vancouver, Canada.

Blockchain@UBC és un clúster de recerca multidisciplinari centrat en la tecnologia blockchain com a component central per investigar la pregunta de recerca més àmplia "Com es poden aprofitar les tecnologies emergents per beneficiar els canadencs i el món?"  Es dediquen tant a la investigació com a l'educació per avançar en el disseny, desenvolupament i adopció de tecnologies blockchain.

Mitjançant aquesta col·laboració amb Blockchain@UBC, Roberto Garcia i Rosa Gil exploraran la descentralització i tecnologies blockchain per facilitar la sobirania de les dades compartides i la interoperabilitat transfronterera entre el Canadà i la Unió Europea.

Actualment, des del cluster de recerca, estan treballant en projectes europeus, com el projecte AgrifoodTEF (The European Testing and Experimentation Facilities for Agrifood Innovation), sobre la legislació a Europa dels espais europeus i compartició de dades amb la intenció de crear entorns amb l'ús de la IA per oferir serveis i avançar en la digitalització del món de l'agricultura.

Roberto Garcia és l’investigador espanyol principal del projecte AgrifoodTEF, un projecte europeu que té com a objectiu maximitzar la digitalització dels sectors agroalimentari i forestal, avaluant la incorporació d'intel·ligència artificial (IA) i tecnologies robòtiques. El projecte permetrà el desplegament d'una xarxa d'infraestructures per realitzar proves físiques i virtuals a productes o serveis digitals impulsats per empreses per a provar, validar o certificar els seus productes i serveis abans del seu llançament al mercat, tant en instal·lacions físiques com en plataformes per a proves virtuals.

La iniciativa compta amb una trentena de socis de l'Estat espanyol, França, Itàlia, Alemanya, Països Baixos, Bèlgica, Polònia, Suècia i Àustria. Roberto García n’és el coordinador i representant del projecte a Espanya.

Més Informació:

La UdL, en un projecte europeu per digitalitzar els sectors agroalimentari i forestal. AgrifoodTEF testarà la incorporació d'intel·ligència artificial i tecnologies robòtiques