Joves gaudeixen de les matemàtiques d'una forma recreativa a la 60a Olimpíada Matemàtica

Els nois i noies van divertir-se resolent situacions, interpretant jeroglífics i les paraules que suposen els problemes

El passat cap de setmana l'Escola Politècnica Superior va acollir la 60a Olimpíada Matemàtica Espanyola, organitzada per La Societat Catalana de Matemàtiques amb el suport del Vicerectorat d’Estudiants, el Departament de Matemàtica i l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida.

16 nois i noies, alumnes de batxillerat i cicles formatius, van assistir a les dues sessions programades el divendres, 15 de desembre, de les 16.00h a les 19.30h i el dissabte, 16 de desembre, de les 9.30h a les 13.00h, on van realitzar les proves específiques d'aquesta Olimpíada, un concurs de caràcter anual que se celebra des de 1965 i que consisteix a resoldre diversos problemes d’alta dificultat utilitzant tècniques de nivell de batxillerat.

La primera fase se celebra a nivell català i a cada sessió es proposen tres o quatre problemes. Es concedeixen tres medalles d’or, tres de plata i tres de bronze, amb els subsegüents premis en metàl·lic. Els nou guanyadors catalans participen a les olimpíades espanyoles, d’on se seleccionen els que aniran a l’olimpíada internacional.