Luisa F. Cabeza, guardonada amb el Premi Carrera Acadèmica del COEIC

Va rebre el premi en el marc de la Diada dels enginyers i enginyeres industrials 2024

GRgDVDYWUAAkG2h
Luisa F. Cabeza rebent el Premi de mà del degà del COEIC, Narcís Armengol | FOTO: COEIC

L’Auditori del Conservatori del Liceu va acollir ahir la Diada dels enginyers i enginyeres industrials, la festa institucional de l’Associació/Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya que, enguany, va posar èmfasi en la vessant més cultural de la professió, la que combina la tecnologia amb la creativitat i la tècnica amb l’expressió cultural.

Durant la trobada es fa entrega de diversos premis i reconeixements que permeten posar en relleu els valors de la professió, a les empreses i als estudiants.

L’enginyera Luisa F. Cabeza s’ha endut el Premi Carrera Acadèmica a una trajectòria dedicada a la formació i preparació dels futurs enginyers i enginyeres. Cabeza és doctora en enginyeria industrial, catedràtica de la Universitat de Lleida, on imparteix docència a l’Escola Politècnica Superior, i experta de referència en l’àmbit de l’energia a nivell europeu.

Luisa F. Cabeza ha estat investigadora convidada en múltiples universitats d’arreu del món, és professora de la Universitat de Lleida des de fa més de 25 anys i directora del Grup de Recerca GREIA, on ha acumulat una llarga experiència en els camps de les tecnologies d’emmagatzematge d’energia tèrmica, eficiència energètica dels edificis o de la intel·ligència artificial aplicada a estratègies de control, entre altres. Participa activament en diferents fòrums internacionals com l'IEA (Agència Internacional d'Energia), l'IPCC (Panel Intergovernamental en Canvi Climàtic) i el RHC (Renewable Heating&Cooling), així com a la Plataforma Tecnològica Europea. Ha rebut diversos premis per la seva contribució a la recerca i per la docència.

Més informació

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL. Premi a la Carrera Acadèmica per a Luisa F. Cabeza