Magda Valls a l'exposició "Dones que van canviar el món" a l'Institut Joan Solà

Descarregar Pdf
a8c6682a-63b3-4d92-9fd3-0743dd7326ce
Intervenció de Magda Valls a l'Institut Joan Solà | FOTO: Institut Joan Solà

Magda Valls, directora de l’Escola Politècnica Superior (EPS), va ser convidada a la inauguració de l’exposició "Dones que van canviar el món" a l’Institut Joan Solà de Torrefarrera.

L’Exposició, impulsada pel Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida i l’Associació de Parcs Científics i Tecnològics d’Espanya en el marc dels projectes Inno4Agro i Ciència i Tecnologia en femení, posa l’accent en el paper important de les dones en el món científic i tecnològic.

Es tracta d’una mostra de 23 plafons protagonitzats per dones referents en ciència i tecnologia, tant pioneres com actuals, amb l’objectiu de fomentar les vocacions de les disciplines STEM (sigles en anglès de Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques) entre les noies i les joves, i donar visibilitat a referents femenins propers: dones professionals de l'àmbit d'influència dels parcs que actualment estan desenvolupant una tasca important en l'àmbit de la ciència i la tecnologia a tot l'estat i, en aquest cas, a Lleida.

Posteriorment, Magda Valls va dur a terme una xerrada adreçada als alumnes de 2n curs d’ESO de l’institut on va repassar la seva trajectòria professional i personal, trencant els prejudicis existents en l'imaginari col·lectiu respecte a les enginyeres i tecnòlogues, així com els estereotips de gènere que promouen en les noies la falta de confiança en les seves habilitats per afrontar, en un futur, estudis d’àmbit tecnològic.

La Jornada també va comptar amb la presència de la Sra. Laura Ballarín, diputada al Parlament Europeu on forma part de la Comissió de Mercat Interior i Protecció del Consumidor, i la Sra. Cèlia Perpinyà, regidora de Promoció econòmica, Cultura i Comunicació a l’Ajuntament de Torrefarrera.