Professorat i alumnat del Grau en Disseny Digital i Tecnologies Creatives participen en l'obra "Perfectament Imperfectes" del programa #ACTFEM

El projecte #ACTFEM presenta la seva primera obra "Perfectament Imperfectes", que compta amb la col·laboració de les investigadores Marie-Monique Schaper, Rosa Gil Iranzo i Mercè Teixidó Cairol (Grup de recerca GRIHO, departament d'Enginyeria Informàtica i Disseny Digital), i Judith Farré Bonet i Nadia Díaz Cano, estudiants del grau de Disseny Digital i Tecnologies Creatives, que han contribuït al disseny d'escenografia i vestuari interactiu de l'obra.

#ACTFEM és un projecte escènic-tecnològic d’activisme social amb incidència acadèmica que acompanya a la continuïtat en el sistema educatiu postobligatori. Impulsat per Plàudite Teatre, en aliança amb altres agents ja que, segons l’enquesta de població activa (EPA) del 2022 l’abandonament escolar a Catalunya se situa en més 17% i afecta especialment les joves que per motius interseccionals es veuen abocades  a deixar els seus estudis. La professora del grau en Disseny Digital i Tecnologies Creatives de l'EPS n'és la directora de Tecnologia Aplicada.

"Perfectament Imperfectes" forma part d'una investigació recolzada per l'Institut de les Dones en col·laboració amb la Universitat Oberta de Catalunya (Milagros Sáinz Ibáñez, GenTIC). El projecte de recerca busca elaborar una guia didàctica que contingui una sèrie de recursos educatius destinats a ajudar el professorat i l'alumnat de secundària a reflexionar sobre l'impacte ètic de la IA en diverses àrees de la vida. A més, es pretén combatre els prejudicis de gènere i altres prejudicis presents en l'ús d'eines i aplicacions digitals que es nodreixen de la IA.