Sergio Sayago, professor de l'EPS, al Cafè digital TIC Anoia: TIC i envelliment

TIC-Anoia-gent-gran-640x426
Sergio sayago, en primer pla, en la jornada sobre TIC i envelliment

El passat 3 de desembre Sergio Sayago, professor del Grau en Tècniques d'Interacció Digital i de Computació de l'Escola Politècnica Superior i investigador del Campus universitari Igualada-UdL amb més de 10 anys d'experiència a nivell internacional en TIC i envelliment va ser el ponent convidat en la sessió del cafè digital de TIC Anoia "TIC i envelliment" que es va realitzar a l'Adoberia Bella d'Igualada

En aquesta sessió es van abordar les tendències tecnològiques actuals en la salut i dependència o la realitat virtual per crear jocs mentals, casual games adreçats a l’entreteniment i l’estimulació cognitiva i física de les persones. També es va parlar dels assistents de veu o conversacionals i les seves limitacions, de l’accessibilitat de les ciutats intel·ligents i de la democratització i l’empoderament de la societat a través del moviment maker i la fabricació digital o DIY per apropar les capacitats creatives a tothom.

Finalment es van donar recomanacions sobre disseny, accessibilitat i eines per implementar les TIC pensant en aquest creixent col·lectiu, ja que segons les perspectives demogràfiques mundials del 2017, s’espera que el nombre de persones majors de seixanta anys superi el doble per al 2050 (de 962 milions a 2.1 milions) i es triplicarà per al 2100 (a 3.100 milions).